חנינה מנשיא המדינה - כיצד עורך דין פלילי יכול לפעול בנושא?


החוק במדינת ישראל מאפשר למורשעים שונים להגיש חנינה לנשיא המדינה, שלו הסמכות להקל על העונש הניתן. כמובן שעל מנת לשפר את סיכויי החנינה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומיומן. במידה והינכם תושבי חיפה ומעוניינים בהקלה משמעותית בהשלכות האישום הפלילי שלכם, הגעתם למקום הנכון. להלן כל המידע שיעזור לכם לבחור עורך דין פלילי בחיפה והסביבה בתוספת דגשים חשובים בנושא.

מהי חנינה מבית הנשיא?

לנשיא המדינה סמכויות רבות וביניהן בין היתר לחון עבריינים מורשעים וכמו כן, לקצר את תקופת ההמתנה למחיקת רישומים פליליים. הגשת החנינה אינה מהווה פעולה חד-פעמית שכן ע"פ החוק אין הגבלה על מספר הפעמים שניתן להגיש את הבקשה בפועל. נשיא המדינה מצידו, בהתאם לכל בקשה ספציפית עשוי להורות על הקלות משמעותיות בעונש (למשל, תנאי מאסר), שינוי משך תקופת שלילת הרישיון בעבירות תעבורה, שינוי סטטוס מאסר עולם לתקופת מאסר מוגדרת וכאמור, הוראה על מחיקת רישום פלילי לחלוטין.

עורך דין פלילי - תפקידו בהגשת בקשת החנינה שלכם

הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה מחייבת פירוט מלא של סיבת הפנייה מלכתחילה. יש להבין כי הבקשה עצמה אינה מועברת ישירות לנשיא המדינה, אלא למחלקת החנינות במשרד הנשיא, שתפקידה הוא להחליט האם להעביר את הבקשה הלאה או האם לדחותה על הסף. מסיבה זו חשוב מאוד לחפש עורך דין פלילי בצפון שהינו בעל ניסיון רב בהגשת בקשות חנינה, וזאת על מנת שהפניה תנוסח כהלכה ויצורפו ויושגו כל המסמכים הרלבנטיים (למשל, מסמכים רפואיים). בעוד נאמר קודם לכן כי ניתן להגיש בקשות לחנינה באופן בלתי מוגבל, הרי שבסופו של דבר, יש לעשות ככל שניתן על מנת לעבור את הסינון הקשוח של מחלקת החנינות כבר בפנייה הראשונה לחנינה. עורך דין פלילי מקצועי ידע בדיוק באיזו אסטרטגיה לפעול על מנת שבקשתכם תגיע ליעדה וסיכויי ההצלחה יגדלו.

חשוב גם לציין כי בחירה בשירותיו של עורך דין פלילי בחיפה בעל ניסיון רב בנושא, תביא לכך שתזמון הגשת הבקשה יבוצע בצורה הטובה והיעילה ביותר, לא מאוחר מדי מיום ההרשעה ולא מוקדם מדי, תופעה שתתבטא בפסילת הבקשה מראש ע"י מחלקת החנינות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה