עבירות רשלנות - כיצד עורך דין פלילי יכול לעזור בנושא?

כל נותן שירות עלול למצוא את עצמו ביום בהיר אחד מסובך בהליך משפטי הקשור לעבירת רשלנות. מספיקה שנייה אחת של חוסר תשומת לב, או אי שביעות רצון של לקוח כלשהו על מנת לסבך את חייכם בצורה משמעותית. אם אתם תושבי חיפה והסביבה וניצבים בפני תביעה בגין רשלנות מצידכם, רצוי כי תחפשו עורך דין פלילי בצפון הארץ ותתכוננו בהתאם. מדובר באיש המקצוע היחיד שמסוגל לעזור לכם ברגעים קשים אלה. להלן כל המידע בנושא זה.

כיצד מוגדרת רשלנות?

רשלנות מוגדרת כפעולה (או אי-פעולה) של אדם שבסופו של דבר גרמה נזק לאדם לאחר, באופן בלתי מודע למעשיו או לתוצאותיהם. למעשה, אנשי מקצוע רבים המעניקים את שירותיהם מדי יום מסוגלים לטעות במהלך עבודתם ולהיתבע בסופו של דבר על רשלנות בתפקודם. למשל, אין עורך דין פלילי בחיפה שלא מצא את עצמו מגן על רופאים מכל הסוגים, בשל טעויות שנגרמו בתום לב והפכו להרות גורל מבחינה בריאותית עבור מטופליהם, לעיתים עד למוות. הדבר נכון גם לגבי כל בעל מקצוע חופשי כגון רואה חשבון (שטעה והכניס את לקוחו לחובות עצומים), עורך דין, טייס, נהג וכו'.

וכיצד נדע האם אכן מדובר ברשלנות שיש לתבוע בגינה?

ובכן, מיסודן, עבירות רשלנות עולות על הפרק בבתי המשפט כאשר ישנו חשד לנזק שנגרם (פיזי, נפשי או חומרי) ועל כן מדובר בראש ובראשונה בעבירה הקשורה לתחום הנזיקין. אלא, שלעיתים רבות הרשלנות עשויה להגיע לכדי אחריות פלילית שהעונש עליה מסתכם בפתיחת רישום פלילי ולעיתים אף מאסר בפועל. ניתן לגזור על המואשמים עד כ- 3 שנות מאסר בפועל, כאשר במקרים מסוימים מדובר בתקופת זמן ארוכה יותר (כגון במקרה של שימוש בחומרי נפץ ונשק בזמן אירועים שגרמו לפגיעה ועוד). וכיצד מחליטים על סוג ואופי הרשלנות? דעו לכם כי הדבר תלוי לחלוטין בעורך הדין שתבחרו, ולכן חובה לבחור עורך דין פלילי בחיפה שהינו בעל ניסיון רב בנושא. במסגרת תפקידו יציג עורך הדין בפני השופטים את התאמת המקרה שלכם למונח ה- "סביר", כלומר, כיצד אדם אחר באותו מעמד או סיטואציה היה נוהג, וייעשה ככל שביכולתו על מנת למנוע  את החבות הפלילית ולהעבירה לאזרחית (נזיקין).

חשוב מאוד לחפש עורך דין פלילי בצפון או בסביבת מגוריכם מייד לאחר גרימת הנזק בפועל, כאשר ישנו חשש לגרימת נזק או כאשר מקבלים את הפניה מהגורם שנפגע כביכול. דבר זה חשוב ביותר על מנת לתת לעורך הדין את משך הפעולה הנרחב ביותר לתכנון שיטת הפעולה במקרה הספציפי שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה