עורך דין פלילי - עבירות אלימות במשפחה


אלימות במשפחה הינה עבירה פלילית שטומנת בחובה השלכות קשות ביותר על המואשמים בה – קנסות, צווי הרחקה ואף עונשי מאסר ארוכים. רק עורך דין פלילי איכותי יוכל למזער את הנזק ככל שניתן, בטרם התביעה המשפטית, במהלכה ולאחריה. אם הינכם תושבי חיפה ואזור הצפון המואשמים בעבירת אלימות במשפחה הגעתם למקום נכון, להלן כל המידע על בחירת עורך דין פלילי בחיפה שיעניק לכם את ההגנה המיטבית.

עבירות אלימות במשפחה - הגדרה

אלימות במשפחה הינה תופעה שכיחה לצערנו והעונשים המיוחסים לה הינם חמורים, ככל העונשים במשפט הפלילי. אלימות במשפחה עשויה להיות אלימות פיזית (תקיפה), אלימות מילולית, אלימות רגשית, כלכלית ואף אלימות מינית. כל עורך דין פלילי בצפון הארץ נדרש לא אחת להתמודד עם מקרים קלים עד קשים מאוד של אלימות במשפחה, כאשר זהות בני המשפחה התוקפים עשויה להשתנות – הגבר הוא התוקף, האישה היא התוקפת, אלימות כלפי ילדים, אלימות כלפי קשישים, אלימות כלפי הורים וכו'.

תחומי האחריות של עורך הדין במקרי אלימות במשפחה

כאשר בוחרים עורך דין פלילי בחיפה שמתמחה בעבירות אלימות במשפחה, ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי מקבלים הגנה מקצועית החל משלב המעצר והחקירות, וכלה בבית המשפט אל מול הערכאות השונות. תחומי האחריות של עורך הדין כוללים התמודדות עם חקירת המשטרה, תכנון האסטרטגיה הנכונה ביותר להתגוננות בבית המשפט אל מול התובעים, תכנון עסקאות פשרה ואף בקשות לביטול האישומים לגמרי. פעמים רבות עורך הדין עלול למצוא את עצמו תובע בחזרה דווקא את הצד שהתלונן על אלימות במשפחה, וזאת מפאת תלונות שווא, הוצאת לשון הרע וכו'.

כיצד בוחרים עורך דין מתאים?

על מנת שתהיה זו בחירה נבונה ומושכלת, יש לוודא כי אותו עורך דין פלילי מיועד אכן מתמחה בעבירות אלו ושיש לו די ניסיון בתחום זה בכל סוגי התיקים. ניסיון תעסוקתי קודם בפרקליטות עשוי אף הוא להוות יתרון לא קטן, שכן המדינה היא זו שפעמים רבות תובעת בגין עבירות אלימות במשפחה וכך הוא מודע לדרכי הפעולה שלה מראש. בחירת עורך דין פלילי היא תהליך שדורש סקר כמו בחירת כל שירות אחר, אם לא יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה