עורך דין פלילי - עבירות מחשב ואינטרנט

העידן המודרני הפך את המחשב והאינטרנט למרכז חיינו במישורים רבים, תעסוקתיים וחברתיים גם יחד. מסיבה זו לא מפתיע לגלות כי בשנים האחרונות חלה עלייה תלולה ביותר בתחום עבירות המחשב והאינטרנט. עורך דין פלילי הוא איש המקצוע שיש לפנות אליו במידה ואתם נאשמים בעבירות מהסוג הזה, ובאפשרותו למנוע מכם עונשים חומרים. להלן תחומי אחריותו.

עבירות מחשב

המחשב הינו כלי לעיבוד נתונים, תקשורת ואחסון ועל כן הוא מהווה יעד מרכזי לביצוע עבירות פליליות רבות (בו או דרכו). חלק מהעבירות מבוצעות במטרה לפגוע במחשב זה או אחר (למשל, שתילת וירוסים) וחלק אחר, נוגע במקרים בהם השתמשו במחשב על מנת לבצע עבירות שונות ומשונות (חדירה למחשבים אחרים למשל). למעשה, כל עורך דין פלילי מתעסק כאן עם תחום בעל היקפים חסרי גבולות שכוללים שימוש בסוסים טרויאנים, "האזנה" לנתוני הקלדה למחשב ושימוש בנתונים (מספרי כרטיסי אשראי למשל), חדירה למחשב על מנת לאתר בו חומר מפליל, מחיקת נתונים ממחשב, שיבוש תהליכי תוכנה או הצגת נתוני שווא, פגיעה בפרטיות ועוד.

עבירות אינטרנט

מאחר והאינטרנט זקוק להפעלתו על ידי מחשב, הרי שזוהי הסיבה מדוע ע"פ חוק העונשין מדובר בצמד עבירות שמקושר יחדיו (עבירות מחשב ואינטרנט). יחד עם זאת, בהחלט ניתן למצוא עבירות שייחודיות אך ורק לעולם הווירטואלי כגון התחזות, איומים, הפצה של חומרים אסורים (פורנוגרפיית ילדים למשל), הונאת כרטיסי אשראי, חדירה לתיבות אימייל ועוד. למעשה, רבים מאיתנו מבצעים ללא שום ידיעה, עבירות אינטרנט שונות שיכולות להגיע בסופו של דבר לדיון אל בין כתלי בתי המשפט.

חשיבות עורך הדין במקרים הללו

במידה ואתם נחשדים בביצוע עבירות מחשב ואינטרנט עליכם להיוועץ עם עורך דין פלילי המתמחה בכך. עו"ד פלילי מיומן, בעל תושייה ולמדן יכול לייצג את הנאשמים בעבירות מחשב ואינטרנט החל משלב המעצר וכלה בדיוני בית המשפט בכל הערכאות. מאחר ומדובר בתחום משפטי דינאמי המתחדש בהתאם לטכנולוגיה, הרי שכל פסיקה שונה ממשנתה ומספר התקדימים החדשים רב. לכן, דווקא בתחום זה קיימים סיכויי הצלחה גבוהים לנאשמים, במיוחד כאשר עורך הדין מוצא דרך להציג את הספק הסביר שעשוי לזכות מכלל אשמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה